Mindent a szerződésről

A szerződéskötésnek két formája létezik: személyes és online szerződéskötés.

Bármelyiket is választod, az irataidra mindenképpen szükséged lesz: személyi igazolvány, lakcímkártya és adókártya.

Ezen felül tudnod kell a biztosítandó ingatlan pontos adatait is.

Ha biztosra akarsz menni, akkor érdemes az ezeket tartalmazó dokumentumokat magaddal vinned, hiszen a helyes adatkitöltésen rengeteg múlik!

Száraz és unalmas teendő kitölteni ezeket, de csak egyszer kell túlesni rajta, és ha kellő figyelemmel teszed, akkor sok későbbi bosszúságot megspórolhatsz magadnak! 

Személyes szerződéskötés

Személyes szerződéskötés 

Természetesen ez a legkézenfekvőbb megoldás, hogy besétálunk a biztosító irodájába, és megkötjük a szerződést.

Előnyös, ugyanis már ott, helyben elkészül az ajánlat, bármi kérdésünk van, azonnal, helyben meg tudjuk beszélni.

Hátránya, hogy személyes megjelenést igényel, amihez utazni kell, sokkal több időt vesz el a napunkból, mint egy online kötési forma, továbbá csak annak a biztosítónak az ajánlatát láthatjuk, amelyikhez épp betértünk.  

Online szerződéskötés
Online szerződéskötés

Az internetes biztosításkötés egy nagyon rugalmas forma: nem igényel személyes jelenlétet az irodában, és az otthonunk kényelméből össze tudjuk hasonlítani a különféle ajánlatokat.

Erre számos lakásbiztosítási kalkulátor áll rendelkezésünkre, melyekbe a lakásunk adatait beírva néhány perc alatt láthatjuk, milyen lehetőségeink vannak a biztosítási piacon.

Itt is elmondható, hogy ugyanaz az előnye, ami a hátránya is: bár gyors és rengeteg ajánlatot láthatunk, nincs mellettünk senki, a felmerülő kérdéseinkre egyedül kell választ találnunk.

Díjfizetési módok, díjfizetési ütem

Nem csak a különféle kiegészítőket tudod kiválasztani magadnak: természetesen a díjfizetési módot és ütemet is Te szabhatod meg, persze a választható lehetőséget függvényében.

Mindez azt a célt szolgálja, hogy Neked ne legyen nehézséged a befizetés során, ugyanis, ha nem fizetnéd a szerződést, akkor a biztosító elállna a kockázatvállalástól, sőt, az is elképzelhető, hogy a szerződés időtartamára vonatkozó díjat ennek ellenére is behajtaná rajtad. 

Természetesen ez csak néhány a megszámlálhatatlan lehetőség közül, ám biztosításkötés előtt mindenképpen szükséges tájékozódni, hogy az általad választott programokhoz milyen, Neked való kiegészítőt tudsz csatolni! 

Ügyintézés 

Jogos a gondolat, miszerint a szerződés megkötését követően is lehet szükség ügyintézésre.

Az alábbi változásokat mindenképpen jelezd a biztosító felé:
• lakcím vagy levelezési cím változás;
• személyes iratok cseréje, módosítása;
• az ingatlan átalakítása;
• díjfizetési mód vagy ütem megváltoztatásának szándéka.

Ezekkel kapcsolatban a legtöbb társaság rugalmasan és gyorsan szokott eljárni, hogyha időben jelzed.
Mulasztás esetén gondot jelenthet: egy káresemény bejelentésénél fennakadást okozhatnak a rosszul egyeztetett, nem aktuális adatok!  

Kárbejelentés 

Az előzőekben már olvashattál a kárbejelentés fontosságáról és a helyes menetéről, ám itt egy kis ismétlés, hiszen ez a legfontosabb tudnivalód a szerződéskötést követően!

Ha megtörténik a baj, akkor nincs mese, cselekedni kell!

Fontos, hogy a kárbejelentést a megfelelő időben és megfelelő módon tedd meg.  

Idő

Minden biztosító rendelkezik egy bizonyos határidővel, ami azt mutatja meg, hogy a káresemény bekövetkeztét követően mennyi időnk van ezt jelezni a biztosítónak.
Ez általában 48 óra szokott lenni, de egyes társaságok eltérhetnek.
Kérdezz rá erre a biztosítódnál, amikor a szerződést kötöd, nehogy egy ilyen butaság miatt ne kapj anyagi segítséget!  

Módja: többféle módon is jelezheted a kárt. 

Telefonon, személyesen vagy akár interneten is lehet már manapság kárbejelentést intézni.
A három megoldás közül a legutolsó a legkényelmesebb, ugyanis gyorsan, otthonról is el tudod intézni, és nagyon hamar elbírálják a beérkező kérelmeket.
Ne feledd: a kár részletes dokumentálása, fotókkal való megörökítése minden esetben ajánlott!  

Szakértői segítség

Nem csodálom, hogyha még ezek után is bizonytalan vagy a rengeteg információval kapcsolatban.

Aggodalomra nincs ok!  

Létezik már arra lehetőség, hogy ingyenes, független tanácsadáson vegyél részt.

Ez rendkívül hasznos lehet, ugyanis egy alkusz mindig a Te érdekeid fogja szem előtt tartani!

Nincs elköteleződve egy konkrét társaság irányában, mint például egy átlagos ügyintéző, így biztos lehetsz benne, hogy a számodra legmegfelelőbb ajánlatot fogod kapni.

Ő segít Neked felkutatni a lehetőségeket, amiket a különböző társaságok kínálnak, ráadásul anélkül, hogy egy tapodtat is mozdulnod kellene.

Ezen felül ő segíthet eldönteni, milyen kiegészítő fedezeteket érdemes választanod, hiszen rengeteg tapasztalata van már.

Mellettük nem kell bajlódnod a papírokkal, tudni fogják, melyik társaságnak milyen dokumentumok szükségesek, így sok stresszt megspórolsz magadnak.

Sokan nyújtanak olyan komplex szolgáltatást, ahol még a szerződés megkötését követően is melletted maradnak a tanácsadók, hogy segítsenek a későbbiekben előforduló módosítások, kárbejelentések kapcsán felmerülő ügyintézésben.  

Lakásbiztosítás.