A szerződéskötésnek két formája létezik: személyes és online szerződéskötés.
Bármelyiket is választod, az irataidra mindenképpen szükséged lesz: személyi igazolvány, lakcímkártya és adókártya.
Ezen felül tudnod kell a biztosítandó ingatlan pontos adatait is.
Ha biztosra akarsz menni, akkor érdemes az ezeket tartalmazó dokumentumokat magaddal vinned, hiszen a helyes adatkitöltésen rengeteg múlik!
Száraz és unalmas teendő kitölteni ezeket, de csak egyszer kell túlesni rajta, és ha kellő figyelemmel teszed, akkor sok későbbi bosszúságot megspórolhatsz magadnak!
Természetesen ez a legkézenfekvőbb megoldás, hogy besétálunk a biztosító irodájába, és megkötjük a szerződést.
Előnyös, ugyanis már ott, helyben elkészül az ajánlat, bármi kérdésünk van, azonnal, helyben meg tudjuk beszélni.
Hátránya, hogy személyes megjelenést igényel, amihez utazni kell, sokkal több időt vesz el a napunkból, mint egy online kötési forma, továbbá csak annak a biztosítónak az ajánlatát láthatjuk, amelyikhez épp betértünk.
Nem csak a különféle kiegészítőket tudod kiválasztani magadnak: természetesen a díjfizetési módot és ütemet is Te szabhatod meg, persze a választható lehetőséget függvényében.
Mindez azt a célt szolgálja, hogy Neked ne legyen nehézséged a befizetés során, ugyanis, ha nem fizetnéd a szerződést, akkor a biztosító elállna a kockázatvállalástól, sőt, az is elképzelhető, hogy a szerződés időtartamára vonatkozó díjat ennek ellenére is behajtaná rajtad.
Természetesen ez csak néhány a megszámlálhatatlan lehetőség közül, ám biztosításkötés előtt mindenképpen szükséges tájékozódni, hogy az általad választott programokhoz milyen, Neked való kiegészítőt tudsz csatolni!
Jogos a gondolat, miszerint a szerződés megkötését követően is lehet szükség ügyintézésre.
Az alábbi változásokat mindenképpen jelezd a biztosító felé:
• lakcím vagy levelezési cím változás;
• személyes iratok cseréje, módosítása;
• az ingatlan átalakítása;
• díjfizetési mód vagy ütem megváltoztatásának szándéka.
Ezekkel kapcsolatban a legtöbb társaság rugalmasan és gyorsan szokott eljárni, hogyha időben jelzed.
Mulasztás esetén gondot jelenthet: egy káresemény bejelentésénél fennakadást okozhatnak a rosszul egyeztetett, nem aktuális adatok!
Az előzőekben már olvashattál a kárbejelentés fontosságáról és a helyes menetéről, ám itt egy kis ismétlés, hiszen ez a legfontosabb tudnivalód a szerződéskötést követően!
Ha megtörténik a baj, akkor nincs mese, cselekedni kell!
Fontos, hogy a kárbejelentést a megfelelő időben és megfelelő módon tedd meg.
Minden biztosító rendelkezik egy bizonyos határidővel, ami azt mutatja meg, hogy a káresemény bekövetkeztét követően mennyi időnk van ezt jelezni a biztosítónak.
Ez általában 48 óra szokott lenni, de egyes társaságok eltérhetnek.
Kérdezz rá erre a biztosítódnál, amikor a szerződést kötöd, nehogy egy ilyen butaság miatt ne kapj anyagi segítséget!
Telefonon, személyesen vagy akár interneten is lehet már manapság kárbejelentést intézni.
A három megoldás közül a legutolsó a legkényelmesebb, ugyanis gyorsan, otthonról is el tudod intézni, és nagyon hamar elbírálják a beérkező kérelmeket.
Ne feledd: a kár részletes dokumentálása, fotókkal való megörökítése minden esetben ajánlott!
Nem csodálom, hogyha még ezek után is bizonytalan vagy a rengeteg információval kapcsolatban.
Aggodalomra nincs ok!
Létezik már arra lehetőség, hogy ingyenes, független tanácsadáson vegyél részt.
Ez rendkívül hasznos lehet, ugyanis egy alkusz mindig a Te érdekeid fogja szem előtt tartani!
Nincs elköteleződve egy konkrét társaság irányában, mint például egy átlagos ügyintéző, így biztos lehetsz benne, hogy a számodra legmegfelelőbb ajánlatot fogod kapni.
Ő segít Neked felkutatni a lehetőségeket, amiket a különböző társaságok kínálnak, ráadásul anélkül, hogy egy tapodtat is mozdulnod kellene.
Ezen felül ő segíthet eldönteni, milyen kiegészítő fedezeteket érdemes választanod, hiszen rengeteg tapasztalata van már.
Mellettük nem kell bajlódnod a papírokkal, tudni fogják, melyik társaságnak milyen dokumentumok szükségesek, így sok stresszt megspórolsz magadnak.
Sokan nyújtanak olyan komplex szolgáltatást, ahol még a szerződés megkötését követően is melletted maradnak a tanácsadók, hogy segítsenek a későbbiekben előforduló módosítások, kárbejelentések kapcsán felmerülő ügyintézésben.